PARNÍ VLAKY 22. a 23. září 2018 , jízdní řád , ceny , ostatní info

O celém předposledním záříjovém víkendu budou naši lokálku opět brázdit vlaky tažené parní lokomotivou, které na dva dny nahradí linku T3. Jedná se o jízdy k připomenutí výročí 25ti let trvání našeho občanského sdružení , Zubrnická museální železnice. V sobotu i neděli bude na trať vypraveno po třech párech parních vlaků se speciálním jízdním řádem ( viz plakát ) a tarifem ( neplatí DÚK ).

Odjezdy z Ústí Střekova : 9:30 , 12:45 , 15:45

Odjezdy ze Zubrnic :         11:15 , 14:15 , 17:15

V Zubrnicích je zajištěno občerstvení, drobný kulturní program a malé překvapení pro nejmenší návštěvníky, v podobě ukázky venkovní modelové železnice ve velikosti G. V prostoru nádraží bude též instalováno několik panelů s vědomostní soutěží pro děti. V sobotu po příjezdu prvního parního vlaku bude též slavnostně otevřen další díl z obrovské skládačky zvané ¨trať Zubrnice – Lovečkovice¨ :-))) Jedná se o obnovu železničního přejezdu za Zubrnicemi po dlouhých 40 letech od jeho zalití asfaltem. Na obnoveném úseku bude pak možnost v sobotu odpoledne a celou neděli svézt se na železniční drezíně.

V Lovečkovicích bude možnost navštívit otevřenou muzejní expozici a infocentrum na bývalém nádraží Lovečkovice v budově traťového okrsku ( doprava pouze linkovými busy z návsi ).

Celý víkend bude též na nádraží Střekov možnost navštívit naší Parní vodárnu ( info viz Expozice na horní liště ) , která je nově jako jediná v Evropě provozována opravdu na parní pohon.

Pára září 2018 jpg   Muzeum Lovečkovice   P1080428

Plakát s jízdním řádem v plné velikosti PDF :  Pára září 2018 PDF

Plakát Minimuzeum Lovečkovice v PDF :   Muzeum Lovečkovice

Plákát vodárna ¨pod parou¨ v PDF :   Vodárna pod parou – září 2018

Jízdné v parním vlaku činí 80,- Kč jedním směrem celá trasa Ústí – Zubrnice a nebo naopak a dále úsekové jízdné 40,- Kč pro trasy Ústí – Březno či Březno – Zubrnice a naopak. Děti platí polovic, tedy 40 / 20,- Kč. Žádné jiné slevy nejsou uznávány a upozorňujeme že na parních vlacích neplatí běžný tarif linky T3 , tedy neplatí jízdné DÚK.

Vozidla. V provozu bude v Čechách zcela výjimečná a raritní parní lokomotiva rakouského původu, řady 378.060 ( německé označení dle posledního státu provozu 93.1360), podobná svými výkonnostními parametry československé řadě 423.0, provozované na naší trati v minulých letech. Lokomotivy řady 378 byly pro Rakouské statní dráhy ( BBÖ ) vyráběny od roku 1927 a provozovaná lokomotiva je jednou z nich právě z roku 1927. Zcela stejné lokomotivy byly během II. sv. války též vyrobeny pro tehdejší Slovenské železnice a po válce jezdily u ČSD jako řada 431.0 s přezdívkou ¨Ventilovka¨ ( podle vnitřního ventilového rozvodu páry k válcům typu Lentz ). Takže přeci jenom i původem rakouská lokomotivní řada do českých poměrů tak trošku zapadá a byla zde v minulosti provozována. Parní lokomotivě bude asistovat jedna z prvních motorových lokomotiv vyrobených v Československu, a to ¨Hektor¨ řady T435.003 z roku 1959 ve zcela původní historické podobě. Majitelem motorové lokomotivy je sdružení Posázavský Pacifik z Benešova u Prahy a parní lokomotivy společnost Vonwilerka s.r.o. ze Žamberka, zabývající se provozováním a renovací starých nejen parních strojů. Mezi oběma lokomotivami bude řazena trojice osvědčených lokálkových dřevěných vozů typu ¨rybák¨ a dvojice jejich nástupců tzv. ¨malých Balmů¨ , později Bixů, vyrobených v šedesátých letech. Vozy jsou zapůjčeny od Kolej-Klubu Turnov, Výtopny Zlíchov (Praha)  a též od sdružení  Posázavský Pacifik.