Parní vlaky 2. a 3. června 2018, ceny , jízdní řád , info

O celém prvním červnovém víkendu budou naši lokálku opět brázdit vlaky tažené parní lokomotivou. Jedná se o jízdy k připomenutí smutného výročí , kdy v letošním roce 2018 uběhne právě 40 let od zastavení pravidelného provozu na někdejší trati 7k , Velké Březno – Lovečkovice – Verneřice / Úštěk. Dojde též k slavnostnímu otevření nové muzejní expozice v bývalém traťovém okrsku v Lovečkovicích ( viz info v Aktualitách 2018 ) .

Odjezdy z Ústí Střekova : 9:30 , 12:45 , 15:45

Odjezdy ze Zubrnic :         11:15 , 14:15 , 17:15

V sobotu i neděli bude na trať vypraveno po třech párech parních vlaků se speciálním jízdním řádem ( viz plakát ) a tarifem ( neplatí DÚK ). Pouze v sobotu pak budou vlaky doplněny o náhradní autobusovou dopravu historickými autobusy v trase Zubrnice – Lovečkovice – Úštěk , tedy vlastně po stopách zrušeného pokračování naší železnice. V Lovečkovicích je možnost navštívit nově otevřenou muzejní expozici a infocentrum na bývalém nádraží Lovečkovice v budově traťového okrsku.

Celý víkend bude též na nádraží Střekov možnost navštívit naší Parní vodárnu ( info viz Expozice na horní liště ) a před ní vystavený vyjímečný poštovní železniční vůz Německých říšských drah z roku 1932 pana Vaňka a nově opravovanou lokomotivu řady T444.0255 zvanou ¨¨Karkulka¨¨ z roku 1969 ( pro ilustraci viz foto vedle plakátu ), v laku ve kterém tyto lokomotivy v roce 1978 uzavíraly provoz na naší trati.

Pára I._2018     20171119_120836

Plakát v plné velikosti v PDF :  Pára I._2018

Jízdné v parním vlaku činí 80,- Kč jedním směrem celá trasa Ústí – Zubrnice a nebo naopak a dále úsekové jízdné 40,- Kč pro trasy Ústí – Březno či Březno – Zubrnice a naopak. Děti platí polovic, tedy 40 / 20,- Kč. Žádné jiné slevy nejsou uznávány a upozorňujeme že na parních vlacích neplatí běžný tarif linky T3 , tedy neplatí jízdné DÚK. Sobotní hist. busy Zubrnice – Úštěk a zpět jezdí zdarma.

Vozidla. V provozu bude v Čechách zcela výjimečná a raritní parní lokomotiva rakouského původu řady 378.060 ( německé označení dle posledního státu provozu 93.1360), podobná svými výkonnostními parametry československé řadě 423.0 provozované na naší trati v minulých letech. Lokomotivy řady 378 byly pro Rakouské statní dráhy ( BBÖ ) vyráběny od roku 1927 a provozovaná lokomotiva je jednou z nich právě z roku 1927. Zcela stejné lokomotivy byly během II. sv. války též vyrobeny pro tehdejší Slovenské železnice a po válce jezdily u ČSD jako řada 431.0 s přezdívkou ¨Ventilovka¨ ( podle vnitřního ventilového rozvodu páry k válcům typu Lentz ), takže přeci jenom i původem rakouská lokomotivní řada do českých poměrů tak trošku zapadá a byla zde v minulosti provozována. Parní lokomotivě bude asistovat jedna z prvních motorových lokomotiv vyrobených v Československu, a to ¨Hektor¨ řady T435.003 z roku 1959 ve zcela původní historické podobě. Majitelem motorové lokomotivy je sdružení Posázavský Pacifik z Benešova u Prahy a parní lokomotivy společnost Vonwilerka s.r.o. ze Žamberka, zabývající se provozováním a renovací starých nejen parních strojů. Mezi oběma lokomotivami budou řezeny velkoprostorové osobní vozy řady Bai, vyráběné v Tatře Smíchov v letech 1955-1958 přezdívané ¨Saniťák¨ či ¨Osmidveřák¨ ( dle nouzového užití v případě válečného konfliktu, kdy je lze v krátké době přestavět na použití v sanitním vlaku ). Vozy budou zapůjčeny z muzea Českých Drah v Lužné u Rakovníka.