Pracovní deník 1 (2015)

V lednových dnech, dokud ještě přálo počasí, proběhla dlouho připravovaná výměna pražců v úseku km 3,6 – 4,1 (tedy pod  zastávkou v Leštině). Celkem bylo připraveno 172 pražců, které byly postupně připraveny a poté rozvezeny na trať. Samotnou výměnu prováděl pro tento účel objednaný dvojcestný bagr s adaptérem pro manipulaci s pražci dva dny. Po výměně bagrem jsou pražce postupně předvrtány a opatřeny příslušným typem upevnění – říkáme tomu „zašívání“.  To je činnost časově náročnější a tak probíhá postupně a také v závislosti na počasí. Až bude vše „zašito“ a počasí a finanční situace dovolí, dojde k zaštěrkování a směrové úpravě celého úseku strojní podbíjekou. Potom bude trať opět sjízdná i pro osobní vlaky. Předpokládáme, že první letošní jízdy pro veřejnost se uskuteční v době konání jarmarku v Zubrnicích. Je jisté, že velikonoce ve skanzenu nestihneme.

O činnosti v zimě si můžete také poslechnout reportáž Českého rozhlasu:

 

Na čerstvě nalakovaném motorovém voze M131.1280 se rozběhly práce na opravě interiéru, probíhá jeho postupná demontáž a drobné opravy jednotlivých částí. Bude provdeno nové vytapetování.

Po dlouhých 20 ti letech se s pomocí dobrých lidí mimo spolek podařilo znovu rozběhnout motor „Karkulky“ T444.0255.  Byly provedeny pouze nejnutnější práce k ověření celkového stavu a také kvůli kompletaci všech dílů. Zprovoznění celé lokomotivy je zatím mimo možnosti spolku.

Lokomotiva T212.094 byla přepravena do nymburského Legiosu k provedení revizní opravy pojezdu a dalších částí.

No a na zasněžené zubrnické nádraží zabloudí občas jen sněhulák.