Díl 5. Další díl seriálu 30 let našeho spolku. Několik víkendových jízd pro veřejnost v červenci a srpnu 1993. O prodlouženém víkendu 3. - 6.7. 1993 se na trať z Velkého Března do Zubrnic projelo několik hnacích vozidel různých řad. V té době už kmenový motorový vůz M131.1405 z Teplic dnes v depozitáři v Chomutově, přijela souprava z Mostu T444.0101 /725 101-0/ dnes také depozitář Chomutov se dvěma osobními vozy Balm. Lokomotiva T444.0101 na této trati není poprvé, protože v šedesátých letech jezdila jako kmenová spolu s T444.0100 na pravidelných osobních a smíšených vlacích. Premiéru 3.7. 1993 na žádost konstruktérů z ČKD bylo vyzkoušení adhezních podmínek nové posunovací lokomotivy řady 704 011-6 přezdívané Lego z lokomotivního depa v Ústí nad Labem. Nejdříve si lokomotiva vyzkoušela jízdu do Zubrnic bez zátěže, další jízdu bylo vyzkoušení adhezních podmínek s jedním osobním vozem Balm s výsledkem výborný, následně je připojen i druhý vůz Balm a jelo se opět do Zubrnic. Po příjezdu do Zubrnic konstruktéři ČKD konstatovali, že adheze lokomotivy 704 011-6 s touto nemalou zátěží a na takto sklonově náročné trati je velmi dobrá. V dalších dnech o prodlouženém víkendu se na pravidelných osobních vlacích střídala souprava T444.0101 s vozy Balm s motorovým vozem M131.1405, vozidla se střídala dle potřeby. Spolek Zinopa z Mladé Boleslavi přivezl drezínu, která vyplňovala pauzy mezi vlaky na nádraží v Zubrnicích. Další víkend s osobními vlaky byl 21. a 22.8. 1993. Opět jezdil motorový vůz M131.1405 a další vozidlo, které si na naší trati odbylo premiéru byl Hektor z Chomutova T435.0139 /720 139-5/ dnes provozní Muzeum Lužná u Rakovníka. Hektor byl vystaven v Zubrnicích, ale projel se zkušebně i na pravidelném spoji. V dalším díle se podíváme na vznik našeho spolku a první akcí pod hlavičkou Zubrnická museální železnice.
Příspěvky vznikají ve spolupráci s Muzeem v přírodě Zubrnice.
Motorový vůz M131.1405 s T444.0101 + 2x osobní vozy Balm. Čekání na další pravidelný odjezd. Červenec 1993
Zkouška adheze lokomotivy 704 011-6 s jedním vozem Balm nad zastávkou Leština. Červenec 1993
Druhá zkouška 704 011-6 se dvěma vozy Balm. Souprava se vrací do Velkého Března. Zubrnice Červenec 1993
Drážní noviny Obzor píší o nás. Červenec 1993
Spolek Zinopa na motokole mezi zastávkou Malé Březno - Leština. Červenec 1993
Lokomotiva T435.0139 /720 139-6/ přezdívaná Hektor na zkušební jízdě mezi zastávkou Leština a Malé Březno. Srpen 1993
T435.0139 na pravidelném osobním vlaku v zastávce Leština. Srpen 1993
Ranní idylka na nádraží v Zubrnicích T435.0139 /720 139-5/, T444.0255 /725 255-4/, M131.1405. Srpen 1993
Z Pivovaru ve Velkém Březně pro občerstvení na nádraží v Zubrnicích se ujala četa osobních vlaků s doprovodem. Snad se někdo pozná. Červenec 1993
Jedno srpnové dopoledne proběhla kolegy pochůzka stávajícího stavu traťového úseku Zubrnice - Lovečkovice. Kromě několika odcizených kolejnic, všudepřítomných kopřiv a lebedy a uhnilého mostu v Touchořinách, budil stav trati optimismus a jeden z kolegů prohlásil, když se letos /píše se rok 1993/ postupně začne s případnou opravou trati, tak první vlak zahouká v Lovečkovicich na vánoce příštího roku 1994. Bohužel všechno bylo jinak. Srpen 1993
Comments